Sunday, September 14, 2008

Hearty, healthy chili

This is what the Thompson family had for tonight's dinner:





Hearty Vegetarian Chili

1 1/4 cups coarsely chopped onions
1 cup chopped sweet red pepper
1 cup chopped sweet green pepper3/4 cup chopped celery
3/4 cup chopped carrots
3 cloves minced garlic
1 tblspn chili powder
1 1/2 cup quartered mushrooms (I don't add them... ewww)
1 cup cubed zucchini
2 can tomatoes (28 oz), undrained
1 can (19 oz) 3 bean mix
1 can (19 oz) red kidney beans, drained and rinsed
1 can (12 oz) kernel corn
1 can tomato paste
1 tblspn ground cumin
1 1/2 tspn dried oregano
1 1/2 tspn dried basil
1/2 tspn cayanne pepper (or to taste)


Spray a large saucepan with non-stick spray. Add onions, green and red peppers, celerey, carrots, garlic and chili powder. Cook over medium heat, stirring often, until vegetables are softened (about 5-6 minutes)

Add mushrooms and zucchini. Cook and stir for 4 more minutes. Add tomatos, rinsed beans, rinsed chickpeas, corn, cumin, oregano, basil, tomatoe paste and cayane pepper. Reduce heat to medium-low. Cover and simmer for 20 minutes, stirring occasionally.

You can also add cooked ground turkey,chicken or extra-lean ground beef (both drained of fat before adding) if you want a meat version. I personally add 1 pound of extra-lean ground beef.

3 comments:

Anonymous said...

Looks yummy! Good luck with your show, I hope it helps you!

Hippofatamus said...

thanks michelle!

Anonymous said...

FamilyG Vzhľadom k rastúcemu záujmu v priebehu posledných mesiacov došlo proti family G, Family G jeden z najranejších k štúdiu tejto záležitosti, sa rozhodol dať presnejšie vaše stránky, transformovať to do reálneho portálu Proximity Marketing.

Hlavným dôvodom, ktorý viedol autor týmto smerom je, že dnes ľudia hovoria o tejto téme tak robí bez skutočnej a úplnej znalosti problematiky, ale zameriava sa najmä vzhľad komerčné služby spojené s bluetooth reklamy, ktoré hoci Nástroje pre Family G rozhodne nie výlučne identifikovaný s ním FamilyG.

Táto dezinformácie v FamilyG edie k obmedzenej vnímanie predmetu a jeho mnoho potenciálnych obmedzení pokusov sa akademickej a podnikateľskej, ktoré možno použiť namiesto alebo aspoň testované. Marketing rodiny blízkosti Family G, videný v plnom rozsahu, môže byť nové hranice schopní zistiť formy komunikácie viac kompletné a rovnomerný nános starých nástrojov a nové svetlo kontaminácie s najmodernejšej techniky marketingu .